Veebruarikuus avalikuks tulnud kurioosum eelmise aasta lõpust on Itaalia maksupolitsei üllatav leid Veneto maakonnas Padova provintsis*.
Nimelt oli mõni aeg varem nende kätte sattunud pudel Moët & Chandoni (kes sellest aastast on ka F1 sponsor Mummi asemel) šampanjaga, mis äratas tähelepanu – pudelil puudus seerianumber. Leitud pudel oli esimeseks vihjeks võltsinguskeemile, mille käigus muudeti kohalik suhteliselt odav vahuvein „šampanjaks”.

Seepeale alustatud politseiuurimise käigus leiti 9 200 pudelit võltsitud Moët & Chandon Imperial Brut „šampanjat”, mille väärtus oleks jaemüügis ligi 370 000 €. Samuti leiti silte veel 40 000 pudeli – potentsiaalse väärtusega 1 600 000 € – tarvis, samuti professionaalne sildistamismasin. Kokku arreteeriti kaheksa inimest, kellest mitmel juba varemalt kriminaalne taust.

Laboratooriumianalüüsid näitasid, et tegemist oli 11,62% ABV sisaldava valge vahuveiniga, mis ühe spekulatsiooni kohaselt on pärit Prosecco aladelt. Kui see peaks tõsi olema, siis VINE imestab küll, kuidas ometi loodeti sellise kaubaga ära petta inimeste maitsemeelt – Trebbiano, Glera või Verduzzo põhise vahuveini ja šampanja eristamine meki järgi pole just raketiteadus.

Uurijate oletuse kohaselt olid võltsingud mõeldud Põhja-Euroopa, sealhulgas Saksa turule.

* provincia – väiksem kui regione e maakond, suurem kui comune e vald. Eestis vaste puudub.

moet 2